30 septembra 2022

Masové doplnky pomáhajú budovať a udržiavať svalovú hmotu. Je to základný doplnok stravy pre ľudí, ktorí sa venujú kulturistike. Rozvíjanie hmoty je nevyhnutné na rozvoj pôsobivého svalstva.

Živiny sú stavebnými kameňmi, z ktorých je telo schopné vybudovať silné svaly. Urýchľujú objavenie sa prvých tréningových efektov. Dopĺňajú deficit vitamínov a minerálov, ktoré sú zodpovedné za nedostatočnú kondíciu a celkovú výkonnosť organizmu. Ich cieľom je viesť k rastu svalovej hmoty a regenerácii potrebnej po cvičení. Pamätajte však, že by ste mali prísne dodržiavať odporúčania odborníkov týkajúce sa dávkovania.

Medzi „hromadné“ suplementy patria vysokoenergetické suplementy, takže ich výber by mal závisieť od typu tréningu, ktorý robíme. Pozostáva zo všetkých potrebných živín, t.j. sacharidy, bielkoviny, minerály a vitamíny.

Na trhu sú dostupné tri druhy živín: kreatín, glutamín a proteín. Pri rozhodovaní, ktorý si vybrať, myslite na cieľ, ktorý chcete dosiahnuť. Ak chceme budovať svalovú hmotu, skvelé sú kreatínové doplnky, ktoré zvyšujú odolnosť organizmu, schopnosť vstrebávania bielkovín a zvyšujú prah bolesti spôsobený cvičením.

Ako užívať doplnky stravy – dni voľna od tréningu

Ak je naša každodenná strava správne vyvážená, potom dodáme telu všetky zložky potrebné pre fungovanie organizmu. Samozrejme, dôležité je aj dodržiavanie konštantnej doby jedenia, ako aj dostatočne dlhý odpočinok. Živiny majú podpornú alebo stimulačnú funkciu, preto by sme po nich mali siahnuť, ak je naozaj taká potreba.

Horčík a ďalšie minerály môžu byť konzumované v rovnakých množstvách ako počas tréningu. Jedlo bohaté na plnohodnotné bielkoviny (z rýb, vajec, syrov a iných produktov) zabezpečuje jeho optimálnu hladinu v tele. Doplnok ich doplní, keď nesprávna strava spôsobí určitý nedostatok. Vhodný doplnok môžeme použiť aj vtedy, ak sa chceme rýchlo vstrebať, čo je obmedzené, napríklad po tréningu alebo pred spaním. Je dôležité udržiavať primeranú hladinu bielkovín v tele každý deň.

Väčšina ostatných doplnkov závisí od vynaloženého úsilia. Počas tréningu je potreba energie oveľa väčšia ako v deň bez väčšej fyzickej námahy. Vo voľnom čase preto nemôžete užívať sacharidové suplementy, najmä suplementy karbotypu.

Čo si vziať pred tréningom?

Každý sebavedomý športovec by mal pred tréningom podopierať svoje telo. Vďaka tomu bude viac nabitý energiou a efektívnejší pri vykonávaní následných cvikov.

Predtréningové doplnky zvyšujú nielen silu, ale predovšetkým vytrvalosť. Ľudia, ktorí s nimi cvičia, môžu cvičiť oveľa intenzívnejšie, a tak – za kratší a príjemnejší čas dosahovať oveľa lepšie výsledky.

Reakcie
Predtréningové doplnky majú vlastnosti, ktoré inhibujú katabolické reakcie, teda rozpad svalov, a stimulujú anabolické reakcie, teda tie, ktoré budujú svaly.

Výsledky
Predtréningové suplementy nielen zvyšujú energetickú hladinu, ale okamžite po nich svaly oveľa rýchlejšie a efektívnejšie regenerujú. Malo by sa zabezpečiť, aby doplnok, ktorý používame, neobsahoval ďalšie zložky pochybnej kvality.

Dodatočné prísady majú maximálne zväčšiť objem samotného kondicionéru, ale na kvalite vôbec neprispievajú. To, čo sa počíta, sú tie kondicionéry, ktoré vytvárajú účinky po dlhú dobu.