30 septembra 2022

Väčšina ľudí cvičí, aby si tréningom zlepšila zdravie a pohodu. Cieľom je vyformovať postavu, vytvarovať svaly, zlepšiť kondíciu, odbúrať stres či zhodiť zbytočné kilogramy. Nie je pravda, že na dosiahnutie výsledkov musíte cvičiť každý deň, rovnako dlho a v rovnakom čase. Každé úsilie, cvičenie je lepšie ako nič.

Najlepšie sú fitness tréningy, t.j. také, ktoré zapájajú celé telo a sú mierne intenzívne. Je fajn mať doma prístroj, ktorý vám pomôže pri cvičení a povzbudí vás k aktivite. Je dobré cvičiť čo najviac, je lepšie zamerať sa na časté a kratšie tréningy ako na zriedkavé a intenzívne. Veľmi namáhavé cvičenie vás rýchlo odradí a možno to vzdáte.

Často spôsobujú veľa zranení alebo traumy, poškodenie tkaniva, ktoré možno pociťovať roky. Musíte si uvedomiť, že účinky sa nedostavia okamžite. Cvičte trpezlivo a čakajte Dôležité je neprerušovať tréning na dlhší čas, skúste si každý deň nájsť trochu času na cvičenie.

Tabata – nový druh cvičenia

Tabata, hoci to znie tajomne, nie je nič iné ako veľmi krátky, štvorminútový intervalový metabolický tréning. Súbor takýchto cvikov mimoriadne rovnomerným spôsobom zapája nepredstaviteľne veľké množstvo svalov v našom tele.

Vďaka tomu Tabata jednoduchým, ale veľmi účinným spôsobom zrýchľuje náš metabolizmus a tým ovplyvňuje expresné spaľovanie tukového tkaniva. Cieľom celej série tréningov je výrazne zlepšiť anaeróbnu, teda anaeróbnu aj aeróbnu kapacitu, všeobecne známu ako aeróbna, a tým zvýšiť celkovú vytrvalosť a efektivitu celého tela.

Spaľovanie nepotrebného tukového tkaniva počas tréningu Tabata je preto len vedľajším efektom intenzívneho cvičenia. Tabata systémy sa zvyčajne cvičia dva-trikrát do týždňa a vďaka tejto pravidelnosti dosiahnete takmer vrcholovú formu v extrémne krátkom čase. Nepochybne stojí za vyskúšanie príkladu tréningu Tabata a zlepšenie kondície už za pár týždňov.

Ako cvičiť, aby ste schudli?

Chudnutie je proces, ktorý sa aspoň raz pokúsil zaviesť každý z nás, pričom na váhe vidí nepriaznivé kilogramy navyše. Chudnutie je však spojené s určitým rizikom, pretože pri nesprávnom vykonaní môže viesť k vážnemu poškodeniu zdravia až smrti.

Dá sa však všetko, oveľa menej štíhlejšie. Odtučňovacia strava by mala byť bohatá na zložky, ktoré naše telo potrebuje na svoje fungovanie, no v množstve menšom, ako ich bežne prijímame. Tu je potrebná negatívna kalorická bilancia, aby ste mohli vidieť prvé účinky a viesť k strate nadbytočných kilogramov. Cvičenia na chudnutie sú neoddeliteľnou súčasťou tohto procesu, aj keď základom chudnutia je strava.

Takéto cvičenia môžu zahŕňať okrem iného. Beh, bicyklovanie alebo plávanie. Nezabúdajme na pravidelné vykonávanie tohto druhu cvičenia, vďaka ktorému bude naše chudnutie pomerne rýchle a efektívne. Aby ste si užili krásnu postavu, oplatí sa stratiť zbytočné kilogramy.