30 septembra 2022

Proteín nie je bezdôvodne považovaný za najdôležitejší stavebný kameň nášho tela, zabezpečujúci efektívnu regeneráciu a rast svalov, tak dôležitý v prípade tvarovania postavy či zhadzovania zbytočných kilogramov. Jeho prirodzené zdroje, ako mäso alebo vajcia, sa môžu ukázať ako nedostatočné.

V čase zvýšenej fyzickej aktivity sa automaticky zvyšuje potreba nášho tela na špecifické nutričné ​​hodnoty. Najčastejšie vyberanými suplementmi sú potom srvátkové alebo kazeínové proteíny. Hlavný rozdiel je v stupni rozpúšťania. Hoci oba proteíny podporujú syntézu svalových bielkovín bezprostredne po cvičení, kazeín sa zráža pomalšie.

Preto kým srvátkový proteín sa odporúča pred a po tréningu, pretože sa rýchlo vstrebáva a nezaťažuje tráviaci systém, kazeín možno užívať aj na noc, pred spaním. Ba čo viac, je dobré si ho dať vtedy, keď vieme, že dlho nebudeme môcť nič zjesť. Kazeínový proteín je samozrejme možné kombinovať so srvátkovým proteínom na zvýšenie anabolickej odozvy.

Kazeín. Súčasť dobre vyváženej stravy

Pri zvýšenej fyzickej námahe si naše telo vyžaduje špeciálnu starostlivosť. Musíme si dávať pozor nielen na to, aby sme ho nepretrénovali, ale aby sme mu pravidelne dodávali tie správne živiny. Jedným z nich je kazeín.

Odporúča sa všetkým tým, ktorí hľadajú rýchly a efektívny spôsob, ako zvýšiť množstvo príjmu bielkovín, tak potrebných v procese rastu svalov. Samozrejme, prášková srvátka zostáva najobľúbenejšou formou prijímaného proteínu, no kazeín sa stáva čoraz obľúbenejším. V prvom rade ho telo pomaly trávi. Poskytuje pocit sýtosti, potláča chuť do jedla a stimuluje syntézu svalových bielkovín.

Obsahuje vápnik, ktorý je taký dôležitý pre naše kosti. A hoci sa niektorí ľudia spoliehajú na prírodné zdroje živín a radšej sa zaobídu bez doplnkov stravy, toto riešenie sa im nezdá príliš rozumné. Sú nevyhnutné na dosiahnutie vysnívanej postavy, správnu prípravu tela na cvičenie a dosiahnutie jeho maximálnej efektivity.

Kazeín. Vaša cesta k úspechu

Základom správneho fungovania organizmu je predovšetkým správne vyvážená strava. Pozor by si naň mali dávať najmä ľudia, u ktorých môže potreba špecifických živín výrazne vybočovať z normy. Týka sa to najmä športovcov, ktorí vynakladajú svoje telo na veľkú námahu.

Aby naše telo nepocítilo negatívne účinky únavy, stojí za to podporovať jeho prácu okrem iného kazeín. Kazeínové bielkoviny sú hlavnou zložkou bielkovín pochádzajúcich zo živočíšneho mlieka a ich najväčšou výhodou je skutočnosť, že sa v tele pomaly trávia a vstrebávajú. To všetko znamená, že kazeín je považovaný za zdroj plnohodnotných bielkovín a tiež stimuluje syntézu svalových bielkovín a účinne potláča chuť do jedla tým, že poskytuje pocit sýtosti.

Navyše je bohatá aj na vápnik, ktorý priaznivo pôsobí na kosti a proces odbúravania tukov. Niet divu, že kazeín je tak často volený ako doplnok stravy – profesionálnymi športovcami aj amatérmi, ktorí sa chcú o svoje telo náležite starať.