30 septembra 2022

Predtréningové doplnky sú považované za mimoriadne multifunkčné produkty a sú určené pre veľmi širokú skupinu ľudí. Samozrejme, prvým z nich sú profesionálni športovci, ktorí potrebujú nielen doplniť každodennú stravu, ale aj dodatočnú porciu energie, vďaka ktorej bude možné efektívne predĺžiť čas tréningu.

Predtréningové suplementy umožňujú pripraviť telo na silnú námahu.Výživy tohto typu môžu využívať aj ľudia cvičiaci v telocvičniach alebo posilňovniach. Vďaka tomuto typu produktov dokážu svojmu telu efektívne dodať množstvo cenných živín a podporiť regeneráciu po tréningu.

Predtréningové doplnky môžu užívať aj ľudia na diéte, ktorí chcú aj športovou aktivitou zhodiť zbytočné kilogramy. doplnky tohto typu prispievajú k rýchlejšiemu spaľovaniu tukov. Čo je v týchto druhoch produktov? V prvom rade citrulín malát, potrebný pri syntéze dusíka.

Živiny pre profesionálov

Ani najlepšie pripravená a vyvážená strava nie je schopná poskytnúť súťažným športovcom všetky potrebné ingrediencie. Ide len o to, že úsilie, ktoré vynakladajú na tréning a súťaženie, si vyžaduje primeranú podporu. V tomto bode je tu otázka živín. Ako potvrdili výskumy, suplementácia hráčov sa odporúča za predpokladu, že suplementy sú vybrané pre športovú disciplínu, ktorá sa cvičí, ako aj telo daného hráča.

Aj ľudia mimo brandže si uvedomujú, že telo športovcov trénujúcich vytrvalostné disciplíny a úplne iné silové disciplíny si vyžaduje iné živiny a doplnky. Pri súťažnom športe by ste mali pamätať na suplementy, ktoré podporujú proces obnovy organizmu, dopĺňajú zásoby energie a zároveň ho správne hydratujú.

Do tejto skupiny patria minerálne a vitamínové prípravky, tyčinky pre športovcov, izotonické nápoje, hydrogénuhličitan sodný, vitamín D. Pri užívaní doplnkov pre športovcov treba pamätať aj na individuálne predispozície organizmu. To, čo sa v jednom prípade môže ukázať ako dokonalá podpora pre telo, v iných prípadoch môže mať len placebo efekt alebo dokonca škodiť.

Komplexné sacharidové doplnky

Sacharidy zohrávajú mimoriadne dôležitú úlohu vo fungovaní ľudského tela, často sú zdrojom väčšiny živín dodávaných počas dňa. Vďaka nim máme energiu a silu konať. Ľudia, ktorí intenzívne trénujú, oceňujú aj ich energetické vlastnosti.

Je však dôležité rozlišovať medzi dvoma hlavnými typmi sacharidov. Ľahko stráviteľné sacharidy, teda glukóza, sacharóza a iné cukry, sú užitočné, keď potrebujeme rýchlo nahradiť energetické straty. Preukážu sa po tréningu alebo veľkej námahe. Vďaka nim svaly v krátkom čase dostanú živiny potrebné na tvorbu glykogénu a zablokuje sa katabolizmus.

Vtedy sa oplatí siahnuť po energetických tyčinkách či hotových koktailoch. Na druhej strane, sacharidy pomaly absorbované telom sú skvelým zdrojom postupne sa uvoľňujúcej energie. Hotové živiny a doplnky zvyčajne obsahujú oba typy, ale v správnom pomere, pretože príliš veľa cukru sa bude ukladať ako telesný tuk.