30 septembra 2022

Každý, kto profesionálne športuje, si uvedomuje dôležitosť správnej stravy. Vďaka nemu sa stará o rast svalovej hmoty, bez súčasného nárastu tukovej hmoty, a buduje tak vyšportovanú zdravú postavu s patrične vyznačeným svalstvom. Takáto strava pomáha nielen starať sa o estetické hľadiská – svaly sa jednoducho stávajú silnejšími, odolnejšími voči poškodeniu a odolnejšími.

Majú väčšiu schopnosť regenerácie. Tu však samotná diéta veľmi nepomôže. Športovec využíva viac, napríklad hodnotné bielkoviny. Je preto potrebné prijímať ho vo forme živín, prípravkov s ľahko stráviteľnými bielkovinami. Najlepšie doplnky sú tie, ktoré sú pripravené na báze srvátkového proteínu.

Môžu sa užívať vo forme špeciálnych práškových prípravkov – musia byť pripravené v súlade s pokynmi na obale. siahnuť môžete aj po energetických tyčinkách. Avšak nielen bielkoviny sú mimoriadne dôležité. Aj elektrolyty, ktoré sa z tela vyplavujú potom. Pri fyzickom výkone by ste preto mali dopĺňať ich hladinu – dobrou voľbou teda budú špeciálne nápoje.

Musia športovci užívať doplnky výživy?

Mnohí z nás veria, že na dosiahnutie zamýšľaného cieľa stačí fyzická námaha a správna strava. Vďaka tomu rozšírime svalovú hmotu a spálime nepotrebný tuk. Žiaľ, realita už nie je taká jasná, ako sa nám teraz zdá. Aby ste niečo dosiahli, musíte niečo investovať. Ak nemáme správny stavebný materiál, tak nič nedosiahneme.

Okrem toho si pamätajte, že pri každej námahe prichádzate o mnoho základných minerálov, vitamínov a vody. Ak sa tento nedostatok nedoplní, povediete k nedostatku, a preto namiesto toho niečo stratíte. Je preto potrebné konzumovať živiny, ktoré nielen podporujú a urýchľujú, ale majú obrovský vplyv aj na regeneráciu nášho tela.

Najobľúbenejšie živiny, ktoré používajú aktívni ľudia, sú proteínové doplnky. Mnoho ľudí ich navyše obohacuje proteínovými kokteilmi, ktoré sa vyrábajú s ich prídavkom. Okrem toho je potrebné správne hydratovať organizmus a predchádzať pocitu smädu, ktorý je príznakom dehydratácie.

Proteínové doplnky potrebné pre svalovú hmotu

Športovci ako aj fyzicky aktívni ľudia, ktorých hlavným cieľom nie je chudnutie a rozvoj svalovej hmoty, vynakladajú maximálne úsilie, aby telu dodali všetky potrebné zložky. Jednou z mnohých zložiek zodpovedných za vývoj svalov sú bielkoviny. Žiaľ, poskytovanie len z potravinových zložiek nestačí na uspokojenie potrieb fyzicky aktívnych ľudí.

Na trhu sa objavilo mnoho proteínových doplnkov. Väčšina z nich je ponúkaná ako prášky. Majú dobré chuťové vlastnosti, rýchlo sa rozpúšťajú, ale najdôležitejšia je veľmi dobrá stráviteľnosť pre telo. Proteínové doplnky majú rôznu mieru vstrebávania, takže si každý môže prispôsobiť ten správny doplnok podľa svojich potrieb.

Stojí za zmienku, že bielkoviny sú zodpovedné za metabolizmus, a preto majú obrovský vplyv na spaľovanie tukov. Pri rozhodovaní o kúpe suplementu sa oplatí skontrolovať, koľko percent bielkovín daný doplnok obsahuje. Najobľúbenejšie sú tie s približne 75-80% obsahom bielkovín.