3 februára 2023

Napriek početným diétam a obmedzeniam na sladkosti sa každému z nás stane, že pokradmu siahne po svojej obľúbenej tyčinke, zmrzline alebo torte. Neskoršie výčitky svedomia sprevádzajú slávnostné ubezpečenia, že toto je určite posledný kúsok koláča či cukríka a odteraz prísna diéta. Stojí za to si uvedomiť, že cukry sú nevyhnutné na to, aby naše telo vytváralo energiu.

Oplatí sa teda vyberať sladkosti, ktoré vám skutočne umožnia doplniť hodnotné sacharidy, no nespôsobia náhly nárast hmotnosti. Aké produkty si vybrať? Určite sa v prvom rade oplatí siahnuť po zelenine a ovocí – tieto druhy výrobkov obsahujú prírodný cukor, ktorý určite uspokojí potreby organizmu.

Množstvo sladkostí dokážeme vyrobiť aj sami na základe produktov, ktoré máme doma – stačí len trocha fantázie! Špaldové sušienky s prísadami, koláče na báze zdravej celozrnnej múky s prídavkom medu či zaváraniny – to sú len niektoré zo zaujímavých, zdravých návrhov.

Stévia – zdravá sladkosť

Stévia je rastlina, ktorej sladká chuť z nej urobila skvelú alternatívu k nezdravému bielemu cukru a syntetickým sladidlám. Nie každému chutí najmä pre veľmi charakteristickú chuť sladiaceho prášku, tak odlišnú od tradičného cukru. Niekomu prekáža príliš koncentrovaná sladkosť.

Nie každý to toleruje ani z potravinovej stránky. Celá škála výhod však umožňuje – ak sme so stéviou ešte neprišli do kontaktu – aspoň vyskúšať jej pôsobenie. Možno to splní naše očakávania. Stévia okrem schopnosti osladiť produkty obsahuje aj hodnotné bielkoviny, tuky, minerály a mikroelementy.

Medzi najdôležitejšie zložky v ňom obsiahnuté patrí vápnik, horčík, železo, chróm, selén, kremík, draslík, selén, kobalt a zinok. Taktiež dopĺňa nášmu telu vitamín C a zároveň posilňuje imunitný systém. Vďaka silným antibakteriálnym vlastnostiam stévie pomáha pri hojení ťažko sa hojacich rán a popálenín. Jeho roztoky sa dokonca odporúčajú pri starostlivosti o pleť. Stévia je teda dôkazom toho, že sladké a zdravé sa nemusí navzájom vylučovať.

Pohybovať sa je zdravé

Aktívny životný štýl je základom pre každého, kto sa chce starať o svoje zdravie. Stačí vykonať pätnásťminútový súbor cvičení každý deň, aby ste rýchlo zaznamenali prvé účinky. Naše telo sa stane pružnejším a budeme mať viac energie konať. Taktiež sa príliš rýchlo neunavíme, čo je ďalšia výhoda.

Pravidelné telesné cvičenie je samozrejme najlepším riešením aj pre ľudí, ktorí bojujú s nadváhou. Práve vďaka správne zvoleným cvikom sa rýchlo zbavíte tuku z vybraných partií tela. Je tiež potrebné pamätať na to, aby ste fyzickú aktivitu prispôsobili svojmu zdravotnému stavu.

Ak má niekto napríklad problémy s chrbticou, mal by zvážiť pravidelné plávanie v bazéne. Mnohí odborníci zdôrazňujú, že plávanie má priaznivý vplyv na stav našej chrbtice. Okrem toho, samozrejme, stojí za to pamätať na špecifické cvičenia, prispôsobené špecifickosti chorôb našej chrbtice.