30 septembra 2022

Raňajky sú nepochybne najdôležitejším jedlom, ktoré počas dňa jeme. Pred odchodom do práce alebo školy by ste sa mali naraňajkovať. Je to veľmi dôležité. Len vďaka tomu dostane telo správne množstvo energie na naštartovanie dňa. Vždy je dobré vziať si potom obed so sebou.

Vďaka tomu doplníme energiu a živiny. Raňajky by sa mali zjesť najneskôr o 8:00 a druhé raňajky najneskôr o 11:00. Ľudia veľmi často vynechávajú raňajky. Sú v zhone a nejedia to. Toto správanie však môže viesť k prejedaniu.

Najdôležitejšie je, aby deti zjedli prvé a druhé raňajky, pretože ak nie, potom hrozí, že siahnu po sladkých maškrtách, ktoré sú veľmi ľahko dostupné napríklad v školských obchodoch. Taktiež sa neoplatí dávať dieťaťu do školy sladké nápoje. Majú nízku nutričnú hodnotu a žiadne vitamíny. Obsahujú však veľmi veľké množstvo cukru.

Čo jesť na raňajky?

Raňajky by mali obsahovať čo najviac kompletných živín. Len tak nám dodá energiu a len tak sa nám podarí dobre začať deň. Čo sa týka základu raňajok, určite by to mal byť plnohodnotný chlieb. Najlepšie by bolo, keby to bol celozrnný chlieb so zrnom.

Takýto chlieb nám dodá nielen energiu, ale zabezpečí aj správne fungovanie tráviaceho traktu. Takýto chlieb poskytuje aj vitamíny B, horčík a zinok. Vždy sa tiež oplatí piť mlieko s raňajkami či konzumovať rôzne druhy mliečnych výrobkov. Jesť by ich mali najmä deti, pretože pre správny rast kostí potrebujú veľké množstvo vápnika.

Musíte sa tiež uistiť, že raňajkám nedôjde plnohodnotný proteín. Do chleba sa oplatí pridať biely syr alebo syr. Vždy sa tiež oplatí zjesť kúsok chudého mäsa. Najlepšie sú hydinové údeniny. Samozrejme, raňajky nemožno nazvať zdravými, ak neobsahujú žiadnu zeleninu.

Dôležitá pravidelnosť výživy

Nemožno hovoriť o zdravom stravovaní, ak sa jedlá nejedia pravidelne. Pravidelnosť je rovnako dôležitá ako kvalita jedál, ktoré jeme. Samozrejme, každý vie, že treba jesť aspoň tri jedlá denne – raňajky, obed a večeru. Oveľa lepšie však bude, ak do jedálnička zaradíme ešte aspoň dve jedlá.

Odborníci na výživu tvrdia, že najlepšie je jesť päťkrát denne. Vďaka tomu zabezpečíme nášmu telu neustály prísun glukózy, vďaka čomu bude mať energiu na pôsobenie. Pravidelné stravovanie má samozrejme aj ďalšiu veľmi dôležitú výhodu. Vďaka tomu sa môžeme vyhnúť náhlym návalom hladu.

Vďaka tomu nebudeme jesť a jesť nejaké kalorické maškrty, pretože to môže viesť k obezite. Oplatí sa jesť menej, ale častejšie. Vďaka tomu sa vyhneme jedeniu veľkých jedál, ktoré sú veľmi kalorické a naše telo ich nepotrebuje. Telo si treba zvyknúť na to, že jeme v presne stanovených časoch.