3 februára 2023

V štádiu spaľovania tukov zohráva dôležitú úlohu ako strava, tak aj správne zostavený tréningový plán. Čo sa týka stravy, telo by ste mali postupne pripravovať na čoraz menší príjem sacharidov, nemalo by sa to robiť zo dňa na deň. Ako dlho bude celý proces trvať je individuálna záležitosť každého človeka, každý na to zareaguje inak.

Niekomu stačia dva týždne, niekomu to môže trvať aj dva mesiace. Viac bielkovín, menej sacharidov a trpezlivosť umožní vášmu metabolizmu postupne naštartovať. Stanovme si akčný plán, ako by mala vyzerať naša redukcia hmotnosti, teda koľko jedál denne zjeme, ako často budeme trénovať. Vo voľných dňoch zjeme x sacharidov, keď trochu viac trénujeme.

Niekedy sa oplatí investovať trochu peňazí, pokiaľ je to možné, do doplnkov stravy podporujúcich spaľovanie tukov. Len bez preháňania, sú len na podporu, nedokážu nahradiť ani vyváženú stravu, ani týždenný pohybový cyklus, ktorý sme vypracovali na začiatku tréningu.

Čas a energia na pravidelný tréning

Pre každého, kto venuje čas a energiu pravidelnému tréningu, sú najdôležitejšie dosiahnuté efekty. Zhyby na bradlách sú nepochybne veľmi účinným cvikom. Tieto typy klikov sa používajú na vybudovanie tvaru hrudníka a tricepsu.

Nie sme si plne vedomí, najmä keď s tréningom len začíname, že dodatočne zapájame do práce tieto svalové partie: levator scapulae, trapézové svaly, malý prsný sval, ramená, triceps, veľké prsné svaly. Pri klikoch na hrazde sa zapájajú prakticky rovnaké svalové skupiny ako pri klasických klikoch, takže keď sa nedajú robiť tie na bradlách, oplatí sa robiť tie klasické.

Len neprerušujme cvičebný cyklus, aj keď veľkolepejšie efekty dosiahneme s použitím madiel. Na zvýšenie efektu môžete pridať ďalšiu záťaž – potom rýchlejšie dosiahnete zamýšľanú postavu. Tieto typy klikov sa používajú na vybudovanie tvaru hrudníka a tricepsu.

Kedy začať s kruhovým tréningom?

Kruhový tréning je forma, ktorá vám dáva možnosť rýchlejšie nabrať svalovú hmotu alebo vybudovať lepšiu telesnú kondíciu. Ide o univerzálnu metódu, ktorú využívajú ženy aj muži. Nič vám nebráni začať s kruhovým tréningom, aby ste získali tieto výhody.

Samozrejme, začiatočníci musia mať v prvom rade vhodné schopnosti na seriózny tréning. So štartom by ste však nemali príliš otáľať, pretože kruhový tréning umožňuje proporcionálne rozvíjať postavu v hornej aj dolnej časti tela. Niet divu, že je tak populárny. Dokonca aj začiatočníci – po asi desiatke jednotiek – si vyskúšajú tento tréning a dosiahnu naozaj dobré výsledky.

Majte však na pamäti, že kruhový tréning by nemali používať ľudia, ktorí majú napríklad veľmi slabú kondíciu, keďže daný človek nezvládne celú jednotku v správnom tempe a dokončí všetky cviky. Potom už len treba čakať.