30 septembra 2022

Street work out je anglický názov, ktorý znamená cvičenie vonku. Termín aj spôsob cvičenia sú veľmi populárne v západnej Európe a Spojených štátoch. Móda vonkajších posilňovní prišla do Poľska len pred pár rokmi.

Ako ukazujú pozorovania, zdá sa, že myšlienka spoločných vonkajších cvičení sa na poľskej pôde pomaly začína presadzovať. Hlavnou výhodou takýchto telocviční umiestnených na námestiach verejnej zelene je, že sú úplne zadarmo a otvorené 24 hodín denne. To znamená, že ktokoľvek si môže prísť zacvičiť kedykoľvek. Zariadenia sú navrhnuté tak, aby ich mohli používať ľudia všetkých vekových kategórií.

Vonkajšie posilňovne určite prispejú k popularizácii pohybovej aktivity medzi Poliakmi. Prístroje budú môcť využívať starší ľudia, ktorí si hodiny v profesionálnej telocvični nemôžu dovoliť bez obmedzení. Je to skvelý spôsob, ako nielen podporovať zdravý životný štýl, ale aj integrovať miestne komunity.

Čo je to Street work out

Cvičenie doma alebo v posilňovni nie je žiadnou novinkou. Nie každý si však uvedomuje, že naše školenia môžeme úspešne vykonávať aj vonku s využitím prvkov mestskej architektúry. Ide o relatívne novú formu cvičenia, ktorá si každým dňom získava čoraz viac priaznivcov. Street work out je primárne zameraný na silové cvičenia s využitím váhy vlastného tela.

Môžu to byť napríklad kliky na lavičke alebo príťahy na bradlách. Ak v blízkosti nájdeme detské ihrisko alebo vonkajšiu posilňovňu, naše cvičenia môžu byť ešte pestrejšie. Ako pri každom tréningu, základom na dosiahnutie dobrých výsledkov pri cvičení je určiť si vhodný cieľ.

To umožní správny výber cvikov a rýchlejšie dosiahnutie viditeľných výsledkov. Mali by ste sa tiež uistiť, že cvičenia sú prispôsobené našim schopnostiam a kondícii. Ak sa pustíme do tréningu, ktorý je pre nás príliš ťažký, privodíme si bolestivé zranenie.

Cvičenie doma bez vybavenia – je to ešte zaujímavá alternatíva?

Sny o štíhlej a vyšportovanej postave máte na dosah ruky. Aby ste dosiahli svoj cieľ, musíte vo svojom živote urobiť len niekoľko zmien. Ľudia s výrazným nadbytkom tukového tkaniva by mali v prvom rade čo najskôr prejsť na redukčnú diétu. To znamená, že ich denná strava by mala obsahovať aspoň o 500 kalórií menej, ako je ich denná kalorická potreba.

Jedlá by mali byť ľahké, najlepšie varené, s vysokým obsahom vlákniny a iných živín. Fyzická aktivita je neoddeliteľnou súčasťou plánu chudnutia. Nemusíte si hneď kupovať ročnú permanentku do posilňovne. Začiatočníci môžu začať svoje dobrodružstvo so športom kruhovým tréningom vykonávaným doma.

Cvičenie doma bez náradia a s použitím váhy vlastného tela môže priniesť rovnako dobré výsledky ako cvičenie v posilňovni. Kľúčom k úspechu je tu presné dodržiavanie pokynov trénerov. Cvičebné plány nájdete na internete.